4 sep. 2012

Sveriges första insiktsbyrå

Jag gnäller på den här bloggen regelbundet om hur korkad min egen bransch - undersökningsbranschen - ibland kan vara. Men vi har ju alla lärt oss att man inte ska kritisera för mycket om man inte också kan vara konstruktiv. Därför har jag och mina kollegor på den byrå - Augur - som jag är med och driver bestämt oss för att göra något åt saken. Vi tänkte sälla oss till de än så länge väldigt få byråer (i hela världen) som vill förändra hur research och undersökningar paketeras, säljs, köps och levereras idag. Troligtvis är det skitsvårt och tar många år, men någon måste göra det. Någon måste i alla fall försöka göra det.

Vi tänkte inleda det hela med att sluta prata så mycket om research och undersökningar och istället prata insikter. Det är ju insikten (om målgruppen, kategorin och marknaden) som är det enda som spelar roll för kunden, inte undersöningen som sådan och exakt vilka undersökningsverktyg som används. Därför relanserar vi nu Augur och presenterar Sveriges första INSIKTSBYRÅ. Kolla in vår nya webbsida här.

Håll gärna tummarna för att vi lyckas. Jag är faktiskt ärligt övertygad om att alla tjänar på det; vi, våra kunder, vår bransch och alla konsumenter.

Obs. Syftet med den här bloggen är inte att marknadsföra Augur. Dagens inlägg är ett undantag som bekräftar den regeln. Jag tycker helt enkelt att relanseringen av Augur är relevant för det jag brukar skriva om här.

Inga kommentarer: